Sidstnævnte kvitterede prompte med markere sit territorium på værkstedsgulvet. Æv! :-(
Således blev en ny pakning bestilt, som sidenhen er monteret.
Desuden begyndte jeg så småt at gå smådelene igennem, og reparere eller udskifte det der trænger og i øvrigt shine det hele lidt op. Knofedt, polércreme og maling er kodeordene her.
Drivlinje monteret - 1 |
Montage af generatoren voldte mig lidt problemer, da den ikke er helt original og har en anden længde en den der passer med ophænget. Sidstnævnte er imidlertid blevet tilpasset nu.
Motor - venstre side |
Når udblæsningen er på plads polerer jeg indsugningen op, og begynder at renovere karburatorer.
Så går tiden også imens jeg venter på karosseriet kommer fra maleren...
Ser godt ud!
SvarSletVille nu selv anbefale at skifte dynamoen ud med en generator - Nippon Denso (japserkvalitet!) - evt. blot en Lucas 15 hvis det skal være originalt (var original tilkøb jf. reservedelskataloget, så ingen problemer med originalpolizei!).
Pas på med benzinpumpen - tjek at armen er præcist som den gamle. De findes desværre i alt for mange og forkerte vinkler, til montering med og uden "shims".
Nye pumper har det også med at køre med lidt for højt tryk, så har du adgang til en benzintryksmåler, er det værd at tjekke inden du får al for megen benzin ud af overløbet på SU'erne.
Hej Jens,
SvarSletTak for kommentarerne.
Med hensyn til dynamoen, så står et "alternator conversion kit" på ønskelisten, bare et stykke nede af listen. Indtil videre må jeg nøjes med den eksisterende, som i øvrigt er renoveret af en lokal specialist, så den skal såmænd nok holde og fungere.
Jeg har fundet ud af, at den nye benzinpumpe, som jeg har monteret, ikke passer med de fittings der sidder på de benzinrør jeg har købt (iøvrigt på samme ordre som pumpen, WTF James Paddock?!), så måske ryger den gamle pumpe på alligevel. Men gode pointer, at være opmærksom på.
Noget helt andet er; har du erfaringer med ultralydsrensere?