fredag den 24. juli 2015

Et godt blæs

Trods det, at bilen netop er kommet fra autolakereren i sidste måned, har det desværre været nødvendigt, at granitblæse bunden. Det skyldes en misforståelse mellem mig og autolakereren, der ikke har fået blæst bunden fri for gammel undervognsbehandling.

Men det var ikke værre end jeg selv kunne klare opgaven på et par timer, selvom det er arbejde der ligger lidt uden for min komfortzone.


Resultatet blev, som man kan se herunder, ganske acceptabelt.
Det betyder dog nye reparationer af gennemtæringer i bunden skal udføres, inden karosseriet kan blive malet helt færdigt og monteret på chassiset.

Jeg har dog alligevel grundmalet resten af bunden, så den fine nye overflade ikke angribes af væmmelig rust.

Da en lang pakke fra Paddock var ankommet, blev jeg simpelthen nød til at prøvemontere min udstødning. :-) Jeg kunne ikke lade være.

Det er et fuld sportsudstødningskit med banamanifold, som kan ses herunder.


1 kommentar:

  1. Hej,
    Ja - kan se du har lidt arbejde med de bunde endnu!
    Vangen bag bagsædet er svær at skifte komplet - så den er nok lettest blot at reparere. Derimod ville jeg være lidt bekymret over den måde, bundene er samlet med heelboard på: Det ser ud til at den originale kant er fjernet, og det er på det panel en god del af motorkræfterne overføres til via stræberarmene. Den nuværende bukkede kant på gulvet tvivler jeg på i længden vil holde - også selv om du har forstærkningen inde i kabinen.

    Det ser mere korrekt ud i højre side men lidt svært at se på billedet.

    SvarSlet